- 평행하는 변을 이으면 모두 한 점 ; 소실점에서 만난다.
- 조건은 모두 땅 위에 붙어 있어야 한다.
- 때문에 실내 안에선 투시를 제대로 그릴 확률이 높다.
- 그림에서처럼 육면체의 사물들의 변을 이어 소실점을 잡고 그림을 그린다.
- 윗선과 아랫선은 눈높이의 지평선에 다가갈 수로 가까워진다.
- ref ; farther reading at :
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The Rudiments of Perspective: Part 1. One point. Do you need more?
Perspective drawing. A huge topic. Probably best explained with a series of drawings. A student confessed to me the other day that whenever she went out sketching, perspective drawing was always a problem. She always sat exactly opposite her subject in order to minimise the perspective. Clever eh?
https://painting-in-france.com/rudiments-perspective-part-1-one-point-need/
)](https://painting-in-france.com/rudiments-perspective-part-1-one-point-need/)
Perspective drawing. A huge topic. Probably best explained with a series of drawings.
A student confessed to me the other day that whenever she went out sketching, perspective drawing was always a problem. She always sat exactly opposite her subject in order to minimize the perspective. Clever eh? I suggested we ran through some basic theories and, rather than bore her with lengthy explanations and technical diagrams, I found a couple of photographs to explain the ideas – with a French theme…
- 야외 드로잉을 나갈때 퍼스펙 문제를 줄이기위해 사물의 반대편에서 그림을 그렸다.
- 퍼스펙과 관련된 복잡한 설명 대신, 사진으로 설명을 대신했다.
The photo on the left is classic 1-point perspective, i.e. all the vanishing lines lead to one vanishing point (more or less). The picture on the right – hmm..more complicated – is 2-point perspective, i.e. the lines vanish to two vanishing points (more or less). That has most scenarios covered. There is 3-point perspective too. Think.. looking up at sky-scrapers in New York, or down from the top of the same sky-scrapers. It all becomes a bit Marvel comics. But we’ll stick with 1-point here and I’ll come to 2-point in the next tutorial.
- 좌측 그림은 1점 투시 ; 예를 들어 소실점과 이어진 선들은 하나나 그 이하로 귀결됨. 이하라고 한 이유는, 가시거리에서 벗어난 소실점이 있기 때문
- 복잡한 건, 2점 투시. 예를들어 두개나 그 이하의 소실점에 선이 연결되는 경우, 대부분의 경우를 커버할 수 있다.
- 삼점투시도 마찬가지다. 뉴욕의 고층건물을 올려볼때나, 혹은 같은 고층건물의 꼭대기에서 내려다 볼때, 마치 마블 코믹과 같아진다.
- 여기선 1점 투시에 집중해보자.
I took the first photo and added some initial lines actually over the photo. It’s always good to start by drawing an EYE LEVEL line or HORIZON line in. This is at the point of your eye level, whether you’re standing in the street, sitting in a cafe or on a 3rd floor balcony. So, in the scene below, the Horizon line (drawn in green) is about 3/4 of the way up the archway in the background . As a rough guide, it’s the imaginary line where everything above it slopes down and below it slopes up. If you then follow the lines from the right hand building (drawn in blue) they should meet up at the Horizon line at the VANISHING POINT.
Of course it’s not quite that simple as this is an ancient French alleyway and all the buildings have their own quirks. The left hand building lines (drawn in red) also vanish to the Horizon line -but not exactly. So it’s not exactly 1-point perspective but unless you’re drawing railway lines going into the distance, this is more likely the situation you’ll find in reality. It’s a good guide line to bear in mind as you’re sketching.
- 첫번째 사진에 선을 이어 소실점을 만든다.
- ; 소실점들을 이어서 눈높이/ 지평선을 만드는게 그림을 그리기 가장 쉬운 방법이다.
- 길에 서있거나, 카베에 서있거나, 삼층 발코니에 서 있거나.
- 위 씬에서 수평선은 녹색으로 그렸고 ; 이 선은 archway 아치형 입구 3/4 정도 지점에 있다. 여기가 아이레벨이다.
- 대강의 가이드로, 눈에 보이지 않는 선을 그었을 때, 위의 선들은 기울기가 올라가고 아래것들은 내려간다.
- 우측 건물 라인은 파랑선으로 그었을 때 한 소실점과 만나고
- 좌측의 빨강도 한 점에서 만난다.
- 정확하게 말하면 1점투시라고 말하긴 어렵지만, 멀리 있는 기찻길처럼 아주 먼 그림을 그리지 않는 이상, 대부분의 1점투시라 불리는 상황은 이와 같다.
- 스케치할 때 마음에 새겨둘 만한 사실이다.
I’ve done a step by step drawing below showing how I went about producing the final sketch.
In Step 1 (top right) you can see that I haven’t actually drawn a Horizon line in but have simplified the shapes down to a few blocks. If it helps, you can certainly draw a Horizon line/ Eye Level line in to guide you.
In Step 2, (bottom left) Once happy with the layout, I started adding more detail and tone to start giving the scene some depth. I always seem to start at the back and work forward. You may prefer left to right.
In Step 3, it all comes together and I’ve intensified the dark areas to add some drama. Really recommend plenty of contrast. You could now add some tints of colour with crayon – always looks good.
So, to recap, a light simplified sketch of your scene first. Then once your happy with the overall layout, start adding some detail and then tone. This was done with a 2B pencil which I sharpened regularly. I hope this has helped you start your next 1-point sketch with confidence.
- 스탭바이 스탭으로 어떻게 최종 스케치를 만드는지 썼다.
- 1단계 ; 우측 상단 예시처럼 가로 라인들을 간략하게 블록처럼 그려 넣어라. 이걸 하면 아이레벨인 지평선 라인에 대한 가이드를 잡을 수 있을거다.
- 2단계 ; 좌측 아래. 레이아웃을 잡으면, 디테일과 톤을 청므보다 추가해서 깊이감을 만든다. 보통 뒤를 먼저 시작하고 앞을 작업한다. 아마 좌측에서 우측으로 가는 방향을 잡을 거다.
- 3단계 ; 어두은 공간은 좀더 극적이게 표현하게 위해 강조해준다. 충분한 대조를 추천한다. 그 후 색감을 더해라. 그럼 좋게 보일거다.
고층건물 ; 바닥에서 위로
고층건물 ; 위에서 아래로
다른 퍼스펙을 합쳐서 만든 그림
- Combining more that one view of Historical Architectural Buildings. Larger images in the post. British Artist Stephen Biesty, has been a freelance illustrator since 1985, producing art for adult and children's books.
- 퍼스펙을 활용한 건축스케치
- Aysylu Zaripova's awe-inspiring works of art showcase a range of architectural monuments across the globe.
- 3점 투시 활용 예시
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