ggg' day again! today is my 7th-day using a blender, spent 2 days for review, and 5 days learning more.
ggg' day again! today is my 7th-day using a blender, spent 2 days for review, and 5 days learning more. Time passes so fast, 2022 is almost over. Wish I can achieve some goals I've made this season. which is,,, learn how to make doughnuts with a blender. Blender is so much a lot like myself tool. It changes and develops things rapidly, open source, very adaptable in many fields but yet not used enough in my home country butta I want to see further, and I bet my choice is right. today we are learning how to sculpt. "use the brush tool to move the vertices." 1. icing ; modifer ; hit ctrl a to apply the effects - solidify - and subdivision ( change levels viewport to 1) bc, render value won't be applied in any way. 적용할 때 위에서 아래 순서대로!!!! apply them in order from top to bottom!!!! 1= this will double the number of vertices. 2. ADD ' subdivision surface' again and hit apply to make little droplets that sort of bulge out, we need more vertices! 3. move to sculpt mode or ctrl tab; to change the mode 지브러쉬처럼 스컯팅 하는 것. draw / pull out towards you ctrl + draw / reverse the draw, and digging in to it. grab;g / grab change brush on the top sculpting mode ; right click sculpting draw; x / draw sharp / clay shift spacebar 누르면 shortcut bar 나와서 고르면 됨. 하나씩 눌러서 직접 테스트. shrnik warp 가 안들어가 있어서 적용하는데 깨짐 발생! FACE OPRIENTATION 켜서 노말 맵 뒤집힘 확인. 파랑색 - 노말 빨간색 - 뒤집힘 자체 오류해결.. 정답인지 알 수 없음. PROJECT MODE 에서 LIMIT값 조절.. Eng
다시 ggg의 날! 오늘은 블렌더 사용 7일째, 검토하는 데 2일, 자세히 알아보는 데 5일이 소요되었습니다. 시간이 너무 빨리 흘러 2022년이 얼마 남지 않았습니다. 이번 시즌에 세운 몇 가지 목표를 달성할 수 있기를 바랍니다. 즉, 믹서기로 도넛을 만드는 방법을 배웁니다. 블렌더는 나 자신의 도구와 매우 흡사합니다. 빠르게 변화하고 발전하며, 오픈 소스, 많은 분야에서 적응력이 뛰어납니다. 하지만 아직 본국에서는 충분히 사용되지 않았지만 butta 더 보고 싶고 내 선택이 옳았다. 오늘 우리는 조각하는 법을 배웁니다. "정점을 이동하려면 브러시 도구를 사용하십시오." 1. 착빙; 수정자 ; ctrl a를 눌러 효과를 적용합니다. - 굳히다 - 및 세분화(레벨 뷰포트를 1로 변경) bc, 렌더링 값은 어떤 식으로든 적용되지 않습니다. 적용할 때 위로 아래층으로!!!! 위에서 아래로 순서대로 발라주세요!!!! 1= 정점 수가 두 배가 됩니다. 2. '세분 표면'을 다시 추가하고 적용을 누르십시오. 부풀어 오르는 작은 물방울을 만들기 위해 정점이 더 필요합니다! 3. 조각 모드로 이동 또는 컨트롤 탭; 모드를 변경하려면 지브러쉬처럼 스컯팅 하는 것. 너를 향해 끌어당기다 ctrl + 그리기 / 그리기를 뒤집고 파고 들어갑니다. 잡아;g / 잡아 상단의 브러시 변경 조각 모드 ; 마우스 오른쪽 버튼으로 클릭 조각 그리기; x / 드로우 샤프 / 클레이 shift spacebar 및 바로가기 바 허리 고르면 시각적입니다. 개별적으로 직접 테스트합니다. shrnik warp 가 안들어가 부분적으로 적용되는 깨짐 발생! FACE OPRIENTATION 켜서 노말 지도 뒤집힘 확인. 파랑색 - 노말 빨간색 - 뒤집힘 자체 오류 해결.. Translation 인지 알 수 없습니다. PROJECT MODE에서 LIMIT값 조절..
{"mean":["<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>day</strong> 미국∙영국[deɪ]<br/>(24시간 동안의) 하루, 날; 요일 (→<span class='related_word' lang='en' >field <strong>day</strong>, off <strong>day</strong>, red-letter <strong>day</strong>, sports <strong>day</strong></span>)<br/>낮 (동안), (아침부터 해가 지기까지의 시간인) 하루, 주간<br/>(깨어 있거나 노동하는 시간 등을 가리키는) 하루[날/일] (→<span class='related_word' lang='en' >workday</span>)<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>again</strong> 미국∙영국[əˈɡen; əˈɡeɪn]<br/>한 번 더, 다시<br/>(원래의 장소나 상태로) 다시<br/>(이미 있는 것) 그만큼 더, 같은 분량[액수]만큼<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>today</strong> 미국∙영국[təˈdeɪ]<br/>오늘<br/>오늘날에, 요즈음, 현재 (=<span class='related_word' lang='en' >nowadays</span>)<br/>오늘<br/>오늘날, 요즈음, 현재<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>use</strong> 명사[juːs] 동사[juːz]<br/>쓰다, 사용[이용]하다<br/>(특정한 양의 액체물질 등을) 소비하다[쓰다]<br/>사용, 이용<br/>용도, 쓰임새 (→<span class='related_word' lang='en' >single-<strong>use</strong></span>)<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>spend</strong> 미국∙영국[<strong>spend</strong>]<br/>(돈을) 쓰다[들이다]<br/>(시간을) 보내다[들이다]<br/>비격식 비용, 경비<br/></dicwordclass>","<dicbridgeLine>","오픈","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>blender</strong><br/>분쇄기, 믹서기<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>for</strong><br/>힘 (force)<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>for</strong><br/>앞으로(toward/forward/front)<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>for</strong><br/>반대하여(against/opposte), 멀리(away)<br/></dicwordclass>","<dicbridgeLine>","예제","<dicbridgeLine>","VLIVE 자막"],"word":"ggg day again\ntoday is my thday using a blender\nspent days for review and days learning more\n\nTime","basicWord":"ggg day again\ntoday is my thday using a blender\nspent days for review and days learning more\n\nTime","soundWord":"ggg day again\ntoday is my thday using a blender\nspent days for review and days learning more\n\nTime","phoneticSymbol":" 미국∙영국[deɪ]"}
Time passes so fast, 2022 is almost over. Wish I can achieve some goals I've made this season. which is,,, learn how to make doughnuts with a blender.
Blender is so much a lot like myself tool. It changes and develops things rapidly, open source, very adaptable in many fields but yet not used enough in my home country butta I want to see further, and I bet my choice is right.
today we are learning how to sculpt.
"use the brush tool to move the vertices."
1. icing ; modifer ; hit ctrl a to apply the effects - solidify - and subdivision ( change levels viewport to 1) bc, render value won't be applied in any way. 적용할 때 위에서 아래 순서대로!!!! apply them in order from top to bottom!!!!
1= this will double the number of vertices.
2.ADD ' subdivision surface' again and hit apply to make little droplets that sort of bulge out, we need more vertices!
3. move to sculpt mode or ctrl tab; to change the mode
지브러쉬처럼 스컯팅 하는 것.
draw / pull out towards you ctrl + draw / reverse the draw, and digging in to it. grab;g / grab change brush on the top
4. sculpting mode ; right click
sculpting draw; x / draw sharp / clay
shift spacebar 누르면 shortcut bar 나와서 고르면 됨. 하나씩 눌러서 직접 테스트.
5. shrnik warp 가 안들어가 있어서 적용하는데 깨짐 발생!
FACE OPRIENTATION 켜서 노말 맵 뒤집힘 확인.
파랑색 - 노말 빨간색 - 뒤집힘
자체 오류해결.. 정답인지 알 수 없음.
PROJECT MODE 에서 LIMIT값 조절.. 후 아래에 섭디.
대충 해결?
<sculpting mode basic hot keys>
F drag; to change the size of the brush
shift F; strength
g; for grab
shift s; smooth
i; inflate (to make a bit bigger)
n for active tool > turn on stroke method> air brush
"such as as and things and such??"
inflate mode ; i 대표적인 예시
6. icing 작업 디테일의 경우 grab으로 전반적인 형태 잡아주고, smooth로 부드럽게 해주고 inflate로 방울 디테일 넣어주는 것.
7. to move on to another object. control tab > choose object mode and choose the obj. and then ctrl tab to sculpting mode again.
8. sculpt the bottom
아랫 면도 inflate로 형태잡고
"and don't do too much smooth, it will remove all the detail"
9. in the sculpting mood you can't do the shrink wrap so pushing it with your hand in the sculpting mode manually is the best option!