today is officially my 6th day to try out Blender, but as I follow up butta, to lessen the confusion
I would just call today is my 5th day to tryout blender, trying to review 1-last lecture before starting and this really helped my progress!
to check several mistakes I made while reviewing
1. you don't have to put solidify the first dough 2. to hide the object is h, and unhide is alt h (I used to put ctrl..h) 3. you have to turn off solidify - edit mode to see the editable vertices (not sure this is normal, but so far it seems)
ggg'day! today is officially my 6th day to try out Blender, but as I follow up butta, to lessen the confusion I would just call today is my 5th day to tryout blender, trying to review 1-last lecture before starting and this really helped my progress! to check several mistakes I made while reviewing 1. you don't have to put solidify the first dough 2. to hide the object is h, and unhide is alt h (I used to put ctrl..h) 3. you have to turn off solidify - edit mode to see the editable vertices (not sure this is normal, but so far it seems) 4. after blender guru's lecture there were several updates in Blender, and I guess there was some changes in Blender, more developed and detailed function made like in a snap to mode, there was only face mode, but I couldn't find just face mode there were two different modes like FACE PROJECT / FACE NEAREST and after several tryouts, even the icon and some names match the face project. but the face nearest is closer to snapping the icing drop to the dough surface. +if you turn off the snap target; the dough par.t, I found the icing vertices start to get entangled/twisted together. so make sure you turn on the target object if you want to use a target. finished my reviews, hm 아이싱 vertices가 부분 부분 안보이는 게 버그라고 그랬는데. 너무 불편한거지.. ah i forgot shrink warp, here we go, put it on the top to see the final result. DSDF The acronym of the popular idiom, "Different Strokes for Different Folks." Different Strokes for Different Folks: To each his or her own tastes or preferences; different things please different people; different people have different requirements and thus the approach to each must be individualiz... Eng
굿데이! 오늘은 공식적으로 Blender를 사용해 본 6일째입니다. 하지만 혼란을 줄이기 위해 butta를 추적하면서 오늘은 블렌더를 사용해 본 지 5일째입니다. 시작하기 전에 마지막 강의 1개를 복습하려고 노력했는데 이것이 제 발전에 정말 도움이 되었습니다! 리뷰하면서 내가 저지른 몇 가지 실수를 확인하기 위해 1. 1차 반죽을 굳히지 않아도 된다 2. 개체를 숨기는 것은 h이고 숨기기 해제는 alt h입니다(예전에는 ctrl..h를 입력했습니다) 3. 편집 가능한 정점을 보려면 응고 - 편집 모드를 꺼야 합니다. (이것이 정상인지 확실하지 않지만 지금까지는 그렇습니다) 4. 블렌더 전문가의 강의 후 블렌더에 몇 가지 업데이트가 있었는데, 그리고 블렌더에서 약간의 변화가 있었던 것 같은데, 더 발전되고 세부적인 기능은 스냅투 모드는 얼굴모드만 있었는데 얼굴모드만 못찾았는데 얼굴 프로젝트 / 가장 가까운 얼굴 몇 번의 시도 끝에 아이콘과 일부 이름도 얼굴 프로젝트와 일치합니다. 그러나 가장 가까운 면이 반죽 표면에 아이싱 드롭을 스냅하는 데 더 가깝습니다. +스냅 타겟을 끄면; 반죽 부분, 착빙 정점이 함께 얽히거나 꼬이기 시작하는 것을 발견했습니다. 따라서 대상을 사용하려면 대상 개체를 켜야 합니다. 내 리뷰를 마쳤습니다. 흠 아이싱 꼭짓점이 부분적으로 보이는 게 버그였거든요. 너무 게으르다.. 아, 수축 날실을 잊어버렸습니다. 최종 결과를 보려면 상단에 올려 놓으십시오. DSDF 대중적인 관용구 "다른 사람들을 위한 다른 스트로크"의 약어입니다. 다른 사람들을 위한 다른 스트로크: 각자 자신의 취향이나 선호도에 따라; 다른 것들이 다른 사람들을 기쁘게 합니다. 사람마다 요구 사항이 다르므로 각각에 대한 접근 방식은 개별화되어야 합니다.
{"mean":["<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>today</strong> 미국∙영국[təˈdeɪ]<br/>오늘<br/>오늘날에, 요즈음, 현재 (=<span class='related_word' lang='en' >nowadays</span>)<br/>오늘<br/>오늘날, 요즈음, 현재<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>official</strong> 미국∙영국[əˈfɪʃl]<br/>공무[직무]상의, (직책과 관련된) 공식적인[공적인]<br/>(책임자가 공인한) 공식적인, 공인된, 정식의<br/>(고위) 공무원[관리], 임원<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>day</strong> 미국∙영국[deɪ]<br/>(24시간 동안의) 하루, 날; 요일 (→<span class='related_word' lang='en' >field <strong>day</strong>, off <strong>day</strong>, red-letter <strong>day</strong>, sports <strong>day</strong></span>)<br/>낮 (동안), (아침부터 해가 지기까지의 시간인) 하루, 주간<br/>(깨어 있거나 노동하는 시간 등을 가리키는) 하루[날/일] (→<span class='related_word' lang='en' >workday</span>)<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>try</strong> 미국∙영국[traɪ]<br/>노력하다, 애를 쓰다, (애를 써서) 하려고[이루려고] 하다<br/><‘좋은지알맞은지 등을 보려고 써 보거나 해 보다’는 뜻><br/>시도 (=<span class='related_word' lang='en' >attempt</span>)<br/>트라이(상대편의 골라인 안에 공을 찍어 득점을 올리는 것)<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>follow</strong> 미국식[ˈfɑːloʊ] 영국식[ˈfɒləʊ]<br/>(…의 뒤를) 따라가다[오다]<br/>(시간·순서상으로) 뒤를 잇다, (결과가) 뒤따르다<br/>~ 뒤에[뒤이어] ~을 하다<br/></dicwordclass>","<dicbridgeLine>","오픈","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>out</strong><br/>아웃<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>blender</strong><br/>분쇄기, 믹서기<br/></dicwordclass>","<dicbridgeLine>","예제","<dicbridgeLine>","VLIVE 자막"],"word":"gggday\n\n\ntoday is officially my th day to try out Blender \nbut as I follow up butta to lessen the c","basicWord":"gggday\n\n\ntoday is officially my th day to try out Blender \nbut as I follow up butta to lessen the c","soundWord":"gggday\n\n\ntoday is officially my th day to try out Blender \nbut as I follow up butta to lessen the c","phoneticSymbol":" 미국∙영국[təˈdeɪ]"}
4. after blender guru's lecture there were several updates in Blender, and I guess there was some changes in Blender, more developed and detailed function made like in a snap to mode, there was only face mode, but I couldn't find just face mode there were two different modes like
FACE PROJECT / FACE NEAREST and after several tryouts, even the icon and some names match the face project. but the face nearest is closer to snapping the icing drop to the dough surface. +if you turn off the snap target; the dough par.t, I found the icing vertices start to get entangled/twisted together. so make sure you turn on the target object if you want to use a target.
finished my reviews, hm
아이싱 vertices가 부분 부분 안보이는 게 버그라고 그랬는데. 너무 불편한거지..
ah i forgot shrink warp, here we go, put it on the top to see the final result.