gggg' evening! it's Christmas week, I really want to finish the doughnut course before Xmas, hopefully, I can handle this this was the progress, we've done. the part we want to illustrate the white part, "texture painter" we are going to use, but generally, it's better to add image texture before this in the shading mode. so, 1.[ add image texture first] first, go to the shading mode, and shift a;add > texture > image texture 2.[replace color ramp and add image textrue to the Base Color] we no longer need color ramp, as we are using Image Texture. but we still need the other noise texture or the bump. 3. image texture > open: is just open the image and wrap the object. image texture > New: is you can scratch or do some effect on it. e.g. image texture > new e.g. image texture > open the most important part is width, and height. > resolution of the image texture. 도넛 표면으로 쓰기엔 디폴트값이 좀 높은 편이다. 이미지가 클수록 랜더링이 오래 걸린다는 뜻. 1024/4 enter > 512px 2진법으로 하는게 여러모로 컴퓨터 프로세싱에 도움된다고 설명. 색, 이름, 크기 설정 uncheck alpha ! as we don't need. this New Image setting is just a solid image texture, which has no difference to Color Ramp so far. Eng
gggg '저녁! 크리스마스 위크인데 크리스마스 전에 도넛 코스를 꼭 끝내고 싶은데, 바라건대, 나는 이것을 처리 할 수 있습니다 이것은 진전이었습니다. 우리는 해냈습니다. 설명하고 싶은 부분 하얀 부분, 우리가 사용할 "텍스처 페인터", 그러나 일반적으로 음영 모드에서 이 전에 이미지 텍스처를 추가하는 것이 좋습니다. 그래서, 1.[ 먼저 이미지 텍스처 추가] 먼저 음영 모드로 이동합니다. 그리고 시프트 a;추가 > 텍스처 > 이미지 텍스처 2.[색 램프 교체 및 기본 색상에 이미지 텍스트 추가] 이미지 텍스처를 사용하므로 더 이상 색상 램프가 필요하지 않습니다. 하지만 여전히 다른 노이즈 텍스처나 범프가 필요합니다. 삼. 이미지 텍스처 > 열기: 이미지를 열고 개체를 래핑합니다. 이미지 텍스처 > 새로 만들기: 긁거나 효과를 줄 수 있습니다. 예를 들어 이미지 텍스처 > 새 예를 들어 이미지 텍스처 > 열기 가장 중요한 부분은 너비와 높이입니다. > 이미지 텍스처의 해상도. 귀여운 표면으로 쓰기엔 기본값이 좀 높은 편이다. 이미지가 클수록 랜더링이 오래 걸린다는 뜻입니다. 1024/4 입력 > 512px 2진법으로 여러사람으로 컴퓨터 처리에 도움을 주는 설명서. 색, 이름, 크기 설정 알파를 선택 취소하십시오! 우리는 필요하지 않습니다. 이 새 이미지 설정은 단색 이미지 텍스처일 뿐이며 지금까지 색상 램프와 차이가 없습니다.
{"mean":["<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>U</strong><br/>유(영어 알파벳의 스물한째 글자) (→<span class='related_word' lang='en' ><strong>U</strong>-boat, <strong>U</strong>-turn</span>)<br/>英 전체 관람가(영화 등급 표시에서 universal을 나타냄)<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">uranium 미국∙영국[juˈreɪniəm] 미국식[juˈreɪniəm]<br/><strong>U</strong> 우라늄<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>u</strong> 미국∙영국[júː]<br/>유 ((영어 알파벳의 제21자))<br/>U자꼴(의 물건)<br/>제21번째(의 것), (J를 포함시키지 않을 때의) 제20번째(의 것)<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>u</strong>.<br/>uncle, und ((G = and)), uniform, unit, upper<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>U</strong><br/>채팅 약어 너, 당신 (You)<br/></dicwordclass>","<dicbridgeLine>","오픈","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>U</strong><br/>너<br/>You<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">r <strong>u</strong><br/>Are you의 줄임말. 채팅시에 사용하는 단어.<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">NSCN-<strong>U</strong><br/>National Socialist Council of Nagaland-Unification. 나가랜드 사회주의평의회 - 통일파<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">pull a <strong>U</strong>-ey<br/>유턴하다<br/></dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">I got it. Understood <strong>u</strong>'r mind.<br/>알겠어. 너 생각을 이해했어.<br/></dicwordclass>","<dicbridgeLine>","예제","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">‘Under’ begins with (a) <strong>U</strong> / ‘<strong>U</strong>’.<br/>under 는 <strong>u</strong> 로 시작된다.</dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">A sales contact at <strong>U</strong>-Rent told me about the forklift renting services you offer.<br/><strong>U</strong>-Rent 사의 중개인이 귀사가 제공하는 지게차 임대 서비스에 대해 알려주었습니다.</dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">Enter triple-double-<strong>u</strong> at the very front of the web address.<br/>웹 주소 맨 앞에 www라고 입력하세요.</dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">During his annual <strong>U</strong>. S. business trip next month, the CEO will be making a two-day stop at the Detroit offices.<br/>CEO께서 다음 달 연례 미국 출장 중, 디트로이트 지사에 이틀 동안 들르기로 하셨습니다.</dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">What r <strong>u</strong> doing 2da? (=What are you doing today?)<br/>오늘 머해? (오늘 뭐 해요?)</dicwordclass>","<dicbridgeLine>","VLIVE 자막","<dicwordclass style=\"user-select: text;\"><strong>U</strong>! - <strong>U</strong>!<br/>유! - 유!</dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">Start! <strong>U</strong>! <strong>U</strong>! <strong>U</strong>! Fighting.<br/>시작! 유!유!유! 파이팅.</dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">"LIKE <strong>U</strong>? LIKE <strong>U</strong>!"<br/>'조아? 조아!'</dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">"2 <strong>U</strong>". - It's 2 and <strong>U</strong>.<br/>'2 <strong>U</strong>'였습니다. - 숫자 2에다가 알파벳 U입니다.</dicwordclass>","<dicwordclass style=\"user-select: text;\">LIE-<strong>U</strong>. - LIE-<strong>U</strong>? - Yeah.<br/>라이유 씨. - 라이유요? - 네.</dicwordclass>"],"word":"u��>�","basicWord":"u��>�","soundWord":"u��>�","phoneticSymbol":" 미국∙영국[juˈreɪniəm]"}
gggg' evening!
it's Christmas week, I want to finish the doughnut course before Xmas, hopefully, I can handle this
this was the progress, we've done.
the part we want to illustrate
the white part,
"texture painter" we are going to use,
but generally, it's better to add image texture before this in the shading mode.
so,
1.[ add image texture first] first, go to the shading mode, and shift a;add > texture > image texture
2.[replace color ramp and add image textrue to the Base Color]
we no longer need a color ramp, as we are using Image Texture. but we still need the other noise texture or the bump.
image texture > open: is just open the image and wrap the object. image texture > New: is you can scratch or do some effect on it.
e.g. image texture > new
e.g. image texture > open
the most important part is width, and height. > resolution of the image texture. 도넛 표면으로 쓰기엔 디폴트값이 좀 높은 편이다. 이미지가 클수록 랜더링이 오래 걸린다는 뜻. 1024/4 enter > 512px 2진법으로 하는게 여러모로 컴퓨터 프로세싱에 도움된다고 설명.
색, 이름, 크기 설정
uncheck alpha !
as we don't need.
this New Image setting is just a solid image texture, which has no difference to Color Ramp so far.
밑에 노이즈 텍스처랑 범프 달려서 텍스처가 있지만, 그냥 기본 솔리드 컬러노드다 아직까진.
3.[go to Texture Paint mode]
ㅋㅋㅋㅋ left side is a uv map, right side is a modeling in a texture paint mode.
so you can either paint on the map directly or to the modeling, also you can select the face of the modeling to see, which part is where.
i did on the modeling. / i did on the uvmap
you can also go to the edit mode to see the location
generally, the best is to paint on the model.
fill key
f: change the brush size
shift f : brush strength
image* means it's not saved yet.
if you want to do something dangerous, you should quit first and try out. and you will see the save 1 modifier image(s), which means it.
go to image> save / save as
and save it.
예시로 보여준 이미지인데, 이름이 바뀜. 우측이 3.4버전. Mix Color
컬러 램프 없애고, 베이스 컬러 만든거랑 BSDF 사이에 컬러 믹스 배치.
추가로 connects noise texture and the mix. > b
this means noise texture will put it's output(fac) to the mix color b.
fac is like which one do you want to show.
factor 1.0 means it brings noise texture more to the top. so the factor is like the portion of the a, and the b.
so it is like the opacity panel
photoshop 에서 blending mode 랑 비슷하다. Multiplying is liremovingove all the white and leaving the dark area. add is the opposite to multiply. iremovesve the dark area and leave the white. so, we want an overlay.
add-multiply-overlay
brighter and darker part exist in the overlay mode.